Bilingual College Education: A Motivating Option for French-Speaking Students?

Rompré, Hélène (2024) Bilingual College Education: A Motivating Option for French-Speaking Students? Relais. The Popular Scientific Journal on Success in Higher Education (7).

[thumbnail of ORES_RELAIS_Numero7_Rompre.pdf]
Prévisualisation
Texte
ORES_RELAIS_Numero7_Rompre.pdf

Télécharger (250kB) | Prévisualisation

Résumé

This article features results from a research project aimed to study the perception of young people enrolled in a bilingual DCS program in order to validate whether taking courses in both French and English had a significant influence on their academic motivation.

Type de document: Article
Date: 2024
Thème: 2.Enseignement et apprentissage > 2.1 Enseignement et pédagogie
2.Enseignement et apprentissage > 2.2 Apprentissage et compétences étudiantes
Date de dépôt: 17 mars 2025 13:51
Dernière modification: 17 mars 2025 14:00
Adresse permanente : https://archivesoresquebec.ca/id/eprint/449

Gestion Actions (Identification requise)

Dernière vérification avant le dépôt Dernière vérification avant le dépôt