What Role can Conversational Agents Play in the Mental Health and Retention of Québec College Students?

Gallais, Benjamin (2023) What Role can Conversational Agents Play in the Mental Health and Retention of Québec College Students? Relais. The Popular Scientific Journal on Success in Higher Education (4).

[thumbnail of ENG_Article_04_RELAIS-ORES_B.Gallais.pdf]
Prévisualisation
Texte
ENG_Article_04_RELAIS-ORES_B.Gallais.pdf

Télécharger (236kB) | Prévisualisation

Résumé

This article features results from a research project aimed at assessing the use, satisfaction and perceived effectiveness of a digital application, featuring a conversational robot and a toolbox, designed to provide mental health and academic support to college students.

Type de document: Article
Date: 2023
Thème: 1.Caractéristiques socioculturelles étudiantes > 1.6 Santé mentale
3.Soutien à la population étudiante > 3.2 Dépistage et accompagnement
Date de dépôt: 05 déc. 2024 18:49
Dernière modification: 05 déc. 2024 18:49
Adresse permanente : https://archivesoresquebec.ca/id/eprint/378

Gestion Actions (Identification requise)

Dernière vérification avant le dépôt Dernière vérification avant le dépôt