Barriers to Accessing Quebec College Education: What can be Learned from Allophones from Recent Immigrant Backgrounds?

Doutreloux, Emilie (2023) Barriers to Accessing Quebec College Education: What can be Learned from Allophones from Recent Immigrant Backgrounds? Relais. The Popular Scientific Journal on Success in Higher Education (2).

[thumbnail of ENG_Article_02_RELAIS-ORES_E.Doutreloux_VERSION_FINALE_2.pdf]
Prévisualisation
Texte
ENG_Article_02_RELAIS-ORES_E.Doutreloux_VERSION_FINALE_2.pdf

Télécharger (208kB) | Prévisualisation

Résumé

This article features results from a research project aimed at identifying institutional barriers to accessing college education for allophones from recent immigrant backgrounds with a view to proposing new ways of promoting their access.

Type de document: Article
Date: 2023
Thème: 5.Systèmes et enjeux de l’enseignement supérieur > 5.2 Gouvernance
Date de dépôt: 05 déc. 2024 18:42
Dernière modification: 05 déc. 2024 18:42
Adresse permanente : https://archivesoresquebec.ca/id/eprint/376

Gestion Actions (Identification requise)

Dernière vérification avant le dépôt Dernière vérification avant le dépôt