Doutreloux, Emilie (2023) Barriers to Accessing Quebec College Education: What can be Learned from Allophones from Recent Immigrant Backgrounds? Relais. The Popular Scientific Journal on Success in Higher Education (2).
Prévisualisation |
Texte
ENG_Article_02_RELAIS-ORES_E.Doutreloux_VERSION_FINALE_2.pdf Télécharger (208kB) | Prévisualisation |
Résumé
This article features results from a research project aimed at identifying institutional barriers to accessing college education for allophones from recent immigrant backgrounds with a view to proposing new ways of promoting their access.
Type de document: | Article |
---|---|
Date: | 2023 |
Thème: | 5.Systèmes et enjeux de l’enseignement supérieur > 5.2 Gouvernance |
Date de dépôt: | 05 déc. 2024 18:42 |
Dernière modification: | 05 déc. 2024 18:42 |
Adresse permanente : | https://archivesoresquebec.ca/id/eprint/376 |
Gestion Actions (Identification requise)
Dernière vérification avant le dépôt |